Toimitusehdot / GDPR

Verkkokaupan toimitusehdot ja Tietosuojaseloste

  • Päivitetty 25.5.2018

Verkkokaupan ihanaiset.fi tuotteita myy Wimikam Ihanaiset Oy, y-tunnus 2504759-3.

Yhteystiedot:

Ihanaiset.fi / Wimikam Ihanaiset Oy
Lauttaranta 7, liiketila 7
28400 Ulvila

Myymme tuotteita ympäri maailmaa 18 vuotta täyttäneille yksityishenkilöille sekä yrityksille. Mikäli haluamasi maa ei ole vaihtoehdoissamme, voit pyytää sen lisäämistä asiakaspalvelustamme. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin. Pidätämme oikeuden myydä asiakkaalle, jolla on toistuvia palautuksia.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan ostoskorin kautta. Huomioi, että ostoskori ei varaa tuotteita, joten tarkastathan huolellisesti vielä ennen maksua ostoskorin sisällön. Täytä kaikki tietosi huolellisesti. Huomaa täyttää kaikki kohdat ja muista hyväksyä toimitusehdot niin pääset eteenpäin. Tietojen syöttämisen jälkeen järjestelmä ohjaa sinut maksamaan tilaustasi. Voit tehdä sen vain verkkopankkitunnuksilla. Myös laskun hyväksymiseen vaaditaan verkkopankkitunnuksia tunnistautumista varten.

Yleisimmät ongelmat ostoskorissa, mikäli se et pääse eteenpäin:
- Tarkasta että olet täyttänyt kaikki *-merkityt kohdat.
- Tarkasta että sähköposti, puhelinnumero tai postinumero lomakekentillä ei ole ylimääräisiä välilyöntejä ennen tai jälkeen.
- Tarkasta että olet kirjoittanut postinumeron ensin ja sitten paikkakunnan, sillä paketin noutopisteet haetaan postinumerolla.
- Tarkasta että olet muistanut laittaa täpän haluamaasi noutopisteeseen.
- Tarkasta että olet hyväksynyt toimitusehtomme.
- Tilaaminen ei edellytä rekisteröitymistä. Mikäli tilaat ilman rekisteröitymistä, varmista että sinulla on molemmat käyttäjätunnus ja salasana-kentät tyhjänä.

Mikäli et edelleenkään pääse eteenpäin, ota yhteys asiakaspalveluumme.

Tieto paketin saapumisesta tulee asiakkaalle tekstiviestinä ja kun tilauksesi on toimitettu, Ihanaiset asiakaspalvelu lähettää sinulle sähköpostiin viestin, missä on myös paketin seurantakoodi. 

Asiakkaalla on vastuu että tilauksella olevat tiedot ovat oikein ja näin tilaus pystytään toimittamaan onnistuneesti. Kirjeenä tilatut tuotteet toimitetaan suoraan asiakkaan postilaatikkoon. Kirjeenä tilattuja toimituksia ei voi seurata.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Kun rekisteröidyt asiakkaaksemme, tulet saamaan jatkossa kanta-asiakkaan tarjouksia ja saat niistä suoraan tiedon halutessasi sähköpostiisi. Rekisteröityneet asiakkaat voivat myös seurata tilauksiaan omat tiedot-osiossa ja selailla myös vanhoja tilauksiaan. Tilaaminen ei edellytä rekisteröitymistä.

Mikäli sinulla ei ole verkkopankkitunnuksia, voit tehdä tilauksen meille myös sähköpostilla. Lähetä meille seuraavat tiedot: nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite sekä tilattavien tuotteiden koodit. Teemme tilauksen sinulle manuaalisesti ja lähetämme sähköpostiisi laskun. Tilauksesi toimitetaan kun suoritus on maksettu tilillemme. Emme lähetä tilauksia postiennakolla.

Kampanjakoodit: Satunnaisina aikoina verkkokaupassamme saattaa olla voimassa kampanjakoodeja, joilla voit saada alennuksen tai muun edun tilaukseesi. Mikäli olet saanut kampanjakoodin, syötä se ostoskorissa kampanjakoodi kenttään ja aktivoi. Näin saat edun. Kampanjakoodeja ei voi hyödyntää tilaukseesi jälkikäteen. Huomio että kampanjakoodeja voi olla useampi kuin yksi voimassa mutta voit saada vain yhden edun tilaukseesi kerrallaan. Lahjakortilla ostettaessa ota yhteyttä asiakaspalveluun saadaksesi kampanjakoodiedun. Kampanjakoodeista usein tiedotetaan Facebook-sivuillamme ja uutiskirjeellämme.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, Ålandsbanken, Nordea, S-Pankki sekä luottokortit.

Maksaminen laskulla: Käytössämme on kaksi tapaa maksaa joustavasti laskulla ja saada tilaukselleen myös osamaksuvaihtoehdon. Valitse ostoskorissa joko Collector-lasku/osamaksu tai Joustoluotto. Henkilöllisyys laskulla maksamisessa tarkastetaan käyttäen verkkopankkitunnuksia. 

Maksaminen tapahtuu suojatun Paytrail Oyj:n (y-tunnus 2122839-7) sivuston kautta. Mikäli haluat maksuaikaa ostoksillesi niin voit käyttää Everyday tai Joustoraha maksuvaihtoehtoa. Huom! Everyday on täysin kuluton ja koroton jos maksat laskusi eräpäivään mennessä (km. 45vrk maksuaikaa). Everyday tarjoaa myös korollista osamaksuvaihtoehtoa. 

Huom! Mikäli maksuvaihtoehdoista ei löydy sinulle sopivaa, otathan yhteyttä asiakaspalvelu@ihanaiset.fi. Voimme tehdä tilauksen sinulle myös perinteisellä tilisiirtomaksulla. Ulkomaille toimitettavat tilaukset tulee maksaa käyttäen kansainvälisiä luottokortteja.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Wimikam Ihanaiset Oy yritys 
toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja
lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj.

Paytrail Oyj toimii Visa, Visa Electron tai
MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa
syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla
ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on
myös maksun saaja.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7 yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Toimitusaika

Tilauksesi lähtee varastoltamme normaalisti 1-2 arkipäivän sisällä. Toimitusajat on ilmoitettu ostoskorissa valitsemasi toimitustavan mukaan. Sesonkiaikoina kuten esimerkiksi tarjouskampanjoiden tai Joulun aikaan toimituksissa saattaa olla ruuhkaa mutta ilmoitamme pitkittyneestä toimitusajasta aina Uutiset-sivuillamme.

Mikäli tuotteellasi on kiire, pyytäisimme ilmoittamaan siitä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu(at) hanaiset.fi. Mikäli tuote jostain syystä loppuu varastostamme, ilmoitamme siitä asiakkaalle välittömästi. Pyrimme kuitenkin aina tilamaan uudet tuotteet toimitusajan puitteissa. Kuitenkin joissain tuotteissa on pidempi toimitusaika, jolloin asiakkaalla on oikeus tällaisissa tapauksissa vaihtaa tuote toiseen tuotteeseen tai saada maksamansa raha takaisin ellei asiakas sitten halua odottaa tuotetta.

Toimitustapa ja toimituskulut  (Suomen alueella)

Kirjetoimitus (vain 1-3 tuotteelle)* 2,90
Lähelle paketti / Matkahuolto 5,90
Postipaketti Postiin tai pakettiautomaattiin 7,90
Lahjakortti-toimitus sähköpostilla / Nouto 0,00
Tilaus arvo yli 89€ 0,00
   

* Kirjetoimituksen voit valita vain jos tuotteen kohdalla lukee "Voidaan toimittaa kirjetoimituksena". Mikäli valitset muita tuotteita, on tilauksesi toimitettava pakettina. Kirjeen maksimimitat ovat 3 x 25 x 35cm. Huomioi että mikäli yksikin mitta ylittyy, tulee tilaus toimittaa pakettina. Tämä saattaa myös ylittyä, mikäli tilaat useita tuotteita. Mikäli olet valinnut kirjetoimituksen ja tilauksesi vaatii pakettitoimituksen, perimme erotuksen paketin mukana olevalla laskulla. Mikäli tilaus on ilman toimituskuluja, pidätämme oikeuden toimittaa tilaus edullisimman toimitustavan mukaisesti.

Nouto varastolta 0€. Voit noutaa tilauksesi varastolta arkisin klo 10-15 välisenä aikana. Kun teet tilauksen ja valitset ostoskorissa toimitustavaksi noudon. Varasto lähettää sinulle tekstiviestin kun tilauksesi on noudettavissa, yleensä 1-2 päivän sisällä.
 

Toimitustapa ja toimituskulut (Muut maat kuin Suomi)

Eurooppa (4-10 päivää) 9,90
Muu maailma (5-14 päivää) 19,90


Euroopan maihin yli 150€ tilauksiin toimitus 0€. Wimikam Ihanaiset Oy ei vastaa EU:n alueen ulkopuolelle tilattavissa tuotteissa mahdollisesti perittävistä tullimaksuista tai veroista.

Lahjatilaukset: Voimme toimittaa tilauksesi lahjaksi toiseen osoitteeseen. Tilauksen yhteyteen ostoskorissa voit kirjoittaa lahjansaajan yhteystiedot. Tämä on ilmaista ja lähetämme lahjatilaukset ilman tilauksen hintatietoja. Mikäli tilaat lahjan ulkomaille EU:n alueen ulkopuolelle, huomioithan että lahjansaaja saattaa joutua maksamaan tullimaksuja lahjasta.

Vaihto- ja palautusehdot

Kuluttaja-asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Ihanaiset.fi verkkokaupalla on ilmainen palautus kun palautat pakettia. Huomioithan palauttaessasi että palautamme tuotteiden hinnan mutta tilaushetkellä maksettuja toimituskuluja ei palauteta. Ilmainen palautus edellyttää että asiakas käyttää Ihanaiset-verkkokaupan palautussopimusta.

Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Wimikam Ihanaiset Oy:llä on asiakaspalautussopimus sekä Postin että Matkahuollon kanssa. Voit palauttaa paketin ilman postikuluja. Mikäli asiakas maksaa palautuksen itse, emme korvaa tästä aiheutuneita kustaunnuksia.

Postissa palauttaessa paketin päälle: 
Wimikam Ihanaiset Oy /
Sopimusnumero: 636152

Matkahuollossa palauttaessa paketin päälle:
Wimikam Ihanaiset Oy /
Sopimusnumero: 9517319

Varastolta noudetut tilaukset toimitetaan suoraan varastolle itse. Mikäli varastolta noudettuun pakettiin käytetään asiakaspalautussopimusta, veloitamme palautuskuluina 7,90€.

Mikäli tilaukseesi liittyy kaupanpäällistuotteita, on ne palautettava myös siitä osin kun ne ovat tulleet palautettavan tuotteen mukana tai tilauksen kokonaissumman edellytyksenä veloituksetta. Mikäli asiakas pitää kaupanpäällisen, vähennämme sen arvon lopullisesta palautettavasta summasta. Kaupanpäällisen arvoksi katsotaan tuotteen normaalihinta kaupassamme.

Liitä paketin oheen vapaamuotoinen palautusilmoitus mistä ilmenee: Palauttajan nimi, tilausnumero ja tilinumero rahapalautusta varten. Luottokortti - ja laskutusasiakkailla hyvitys tehdään suoraan käyttämällesi maksutavalle.

Muista säästää kuitti kun jätät palautuksen Postiin tai Matkahuoltoon, niin pitkäksi aikaa kunnes palautuksesi on käsitelty loppuun.

Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Emme lunasta postiennakkopalautuksia. 

Hyväksymme palautukset kun ne ovat edelleen täysin myyntikelpoisia:

• Kaikki tuotelaput tallella kiinnit tuotteessa sen mukaisesti kun ovat olleet
• Pakkaukset ehjinä
• Tuote ehjänä ja kaikki osat mukana
• Huomioithan että esim. eläimen karvat vaatteessa saattavat estää tuotteen edelleen myynnin.

Huomioithan että palautuksen pakkausvastuu on lähettäjällä. Mikäli tuote on rikkoutunut matkalla huolimattoman pakkaamisen johdosta, pidätämme oikeuden evätä palautus.

Noutamaton paketti: Noutamaton paketti ei ole palautus. Mikäli asiakas ei nouda pakettiaan ja se palautuu meille, vähennämme palautuskuluina 10€ toimituskulun. Oikeiden tietojen antaminen on asiakkaan vastuulla tilausta tehtäessä. Mikäli tiedoissa on ollut virheitä tai puutteita ja toimitusta ei ole voitu toimittaa tämän vuoksi, uudelleen toimituksesta perimme normaalin toimituskulun.

Huom! Ilmainen palautusoikeus koskee vain Suomen alueelle tehtyihin tilauksiin ja vain 1 palautus / tilaus. Ulkomailta palauttaessa, asiakas maksaa itse palautuksesta aiheutuneet kustannukset mitkä vaihtelevat maittain. Palautusoikeus ei koske yrityksiä.

Rahapalautukset hoidamme 14 vrk:n kuluessa siitä kun palautus on meille saapunut ja käsitelty. Laskulla maksaessa älä koskaan maksa laskua, vaan me ilmoitamme laskuttajalle, jos laskua muutetaan tai se on tarpeeton. Mikäli asiakas tästä huolimatta maksaa laskun, saattaa laskuttaja periä niistä laskutuslisän tms. kulun laskutuksesta ja kauppamme ei tätä hyvitä. Hyvitämme korkeintaan tilauksen kokonaissumman.

Huomioithan että emme palauta jo maksettuja toimituskuluja. Mikäli olet tilannut yli toimitusvapaan rajan ja palautuksen yhteydessä tilauksen arvo jää alle, lisäämme tilauksellesi normaalin toimituskulun ja vähennämme sen rahapalautuksesta. Esimerkki. Ilmainen toimitus yli 100e tilauksessa. Asiakas tekee tilauksen, jossa tilauksen arvo on 100e ja saa ilmaisen toimituksen. Asiakas palauttaa tuotteen minkä arvo on 20e ja tilauksen summa jää siis alle toimitusvapaan rajan eli arvo on 80e. Jos normaali toimituskulu on 6,90e. Lisäämme tuon tilauksen hintaan ja silloin se vähennetään palautettavasta rahasta. Palautus on näin 20e-6,90e=13,10e.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä viipymättä osoitteeseen asiakaspalvelu(at) hanaiset.fi Paketin mukana tullut kuitti toimii takuunkuittina tuotteissa, joissa on takuu. Takuuehdot vaihtelevat tuotteittain. Takuuaika on yleisesti 1 vuosi. Tarkasta takuu tuotekohtaisesti asiakaspalvelu(at) hanaiset.fi

Käyttötavaroissa (mm. keittiötarvikkeet, laukut, asusteet, vaatteet ym.) reklamaatio-oikeus on virheen osalta 6 kuukautta. Tämän jälkeen tulee asiakkaan olla suoraan yhteydessä tuotteen valmistajaan tai maahantuojaan. Reklamaatio-oikeus koskee selkeitä valmistusvirheitä. Käytöstä johtuvaa kulumista tai rikkoutumista ei korvata. Viallisissa tuotteissa korvauksemme on maksimissaan tuotteen hinta. Muita sivullisia kustannuksia kuten toimituskuluja ei korvata. Mikäli tuotteessa todetaan käytöstä johtuva virhe tai tahallinen rikkominen, emme korvaa tuotetta ja mahdolliset palautuskustannukset peritään asiakkaalta.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut Postissa tai Matkahuollossa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio myös niihin tahoihin.

Muuta

Tuotteiden hinnat sisältävät alv 24%/14% EU:n alueella. Tuotteet joiden perässä on alv 0%, käytämme marginaaliverotusta. Verotus menee käytettyjen tavaroiden kaupassa arvonlisäverottoman ostohinnan ja myyntihinnan erotuksesta. Tuotteiden ostohinta vaihtelee, joten mikäli asiakas haluaa kuitin missä on laskettu alv, saa sen aina asiakaspalvelustamme. Järjestelmä ei pysty tätä toistaiseksi laskemaan.

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Wimikam Ihanaiset Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
Wimikam Ihanaiset Oy sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.

WIMIKAM IHANAISET OY:N ASIAKASREKISTERIN TIETOSUOJASELOSTE

1 Rekisterinpitäjä

Rekisterin rekisterinpitäjä on WIMIKAM IHANAISET OY (y-tunnus 2504759-3)

Rekisteriasioiden yhteyshenkilö on: Anne-Mari Mikama, toimitusjohtaja

Wimikam Ihanaiset Oy

Osoite: Lauttaranta 7, liiketila 7, 28400 Ulvila

Puhelin: 010 583 5570

Sähköposti: asiakaspalvelu@ihanaiset.fi

2 Rekisterin nimi

Rekisterin nimi on IHANAISET.FI asiakasrekisteri.

3 Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Henkilötietoja käsitellään tarkoituksissa, jotka liittyvät asiakassuhteen hoitamiseen, hallinnointiin ja kehittämiseen, palvelujen tarjoamiseen ja toimittamiseen sekä palvelujen kehittämiseen ja laskutukseen liittyen. Henkilötietoja käsitellään myös mahdollisten reklamaatioiden ja muiden vaatimusten selvittämisen edellyttämissä tarkoituksissa.

Lisäksi henkilötietoja käsitellään asiakkaille suunnatussa viestinnässä kuten tiedotus- ja uutisointitarkoituksissa sekä markkinoinnissa, jonka osana henkilötietoja käsitellään myös suoramarkkinointiin ja sähköiseen suoramarkkinointiin liittyvissä tarkoituksissa.

Asiakkaalla on oikeus kieltää hänelle kohdistettu suoramarkkinointi.

Rekisterinpitäjä käsittelee tietoja itse sekä hyödyntää henkilötietojen käsittelyssä rekisterinpitäjän puolesta ja lukuun toimivia alihankkijoita.

4 Käsittelyn oikeusperusteet

Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteita ovat seuraavat EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen (jäljempänä myös ”GDPR”) mukaiset perusteet:

1. rekisteröity on antanut suostumuksensa henkilötietojensa käsittelyyn yhtä tai useampaa erityistä tarkoitusta varten (GDPR 6 art. 1.a);

2. käsittely on tarpeen sellaisen sopimuksen täytäntöön panemiseksi, jossa rekisteröity on osapuolena, tai sopimuksen tekemistä edeltävien toimenpiteiden toteuttamiseksi rekisteröidyn pyynnöstä (GDPR 6 art. 1.b);

3. käsittely on tarpeen rekisterinpitäjän tai kolmannen osapuolen oikeutettujen etujen toteuttamiseksi (GDPR 6 art. 1.f).

Edellä mainittu rekisterinpitäjän oikeutettu etu perustuu rekisteröidyn henkilön ja rekisterinpitäjän välillä olevaan merkitykselliseen ja asianmukaiseen suhteeseen, joka on seurausta siitä, että rekisteröity on rekisterinpitäjän asiakas, ja kun käsittely tapahtuu tarkoituksiin, joita rekisteröity on kohtuudella voinut odottaa henkilötietojen keräämisen ajankohtana ja asianmukaisen suhteen yhteydessä.

5 Rekisterin tietosisältö (käsiteltävät henkilötietoryhmät)

Rekisteri sisältää seuraavat henkilötiedot lähtökohtaisesti kaikista rekisteröidyistä henkilöistä:

1. henkilön perustiedot ja yhteystiedot: etunimi, sukunimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite;

2. henkilön yritykseen tai muuhun organisaatioon liittyvät tiedot ja henkilön asema tai tehtävänimike ko. yrityksessä tai organisaatiossa;

3. henkilön suoramarkkinointiluvat ja -kiellot.

6 Säännönmukaiset tietolähteet

Henkilötietoja kerätään rekisteröidyltä henkilöltä itseltään.

Henkilötietoja kerätään ja päivitetään myös sovellettavan lainsäädännön rajoissa yleisesti saatavilla olevista lähteistä, jotka liittyvät rekisterinpitäjän ja rekisteröidyn henkilön välisen asiakassuhteen toteuttamiseen ja joiden avulla rekisterinpitäjä toteuttaa asiakassuhteiden ylläpitämiseen liittyviä velvollisuuksiaan.

7 Henkilötietojen säilytysaika

Rekisteriin kerättyjä tietoja säilytetään ainoastaan niin kauan ja siinä laajuudessa kuin on tarpeellista suhteessa niihin alkuperäisiin tai yhteensopiviin tarkoituksiin, joihin henkilötiedot on kerätty.

Henkilötietojen säilyttämisen tarvetta arvioidaan 5 vuoden välein ja joka tapauksessa rekisteröityä henkilöä koskevat tiedot poistetaan rekisteristä 10 vuoden jälkeen, kun kyseisen rekisteröidyn asiakassuhde rekisterinpitäjään on päättynyt, ja asiakassuhteeseen liittyvät velvollisuudet ja toimenpiteet on suoritettu loppuun. Esimerkiksi kirjanpitotositteita säilytetään kuusi vuotta tilikauden päättymisestä.

Rekisterinpitäjä arvioi tietojen säilyttämisen tarpeellisuutta säännöllisesti sisäisten käytännesääntöjensä mukaisesti. Lisäksi rekisterinpitäjä toteuttaa kaikki mahdolliset kohtuulliset toimenpiteet sen varmistamiseksi, että käsittelyn tarkoituksiin nähden epätarkat, virheelliset tai vanhentuneet henkilötiedot poistetaan tai oikaistaan viipymättä.

8 Henkilötietojen vastaanottajat (vastaanottajaryhmät) sekä tietojen säännönmukaiset luovutukset

Henkilötietoja ei luovuteta ulkopuolisille tahoille.

9 Tietojen siirto EU:n tai ETA:n ulkopuolelle

Rekisteriin sisältyviä henkilötietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.

10 Rekisterin suojauksen periaatteet

Henkilötietoja sisältäviä aineistoja säilytetään lukituissa tiloissa, joihin on pääsy ainoastaan nimetyillä ja tehtäviensä vuoksi pääsyyn valtuutetuilla henkilöillä.

Henkilötietoja sisältävä tietokanta on palvelimella, jota säilytetään lukitussa tilassa, johon on pääsy ainoastaan nimetyillä ja tehtäviensä vuoksi pääsyyn valtuutetuilla henkilöillä.  Palvelin on suojattu asianmukaisella palomuurilla ja teknisellä suojauksella.

Tietokantoihin ja järjestelmiin on pääsy vain erikseen myönnettävillä henkilökohtaisilla käyttäjätunnuksilla ja salasanoilla. Rekisterinpitäjä on rajannut käyttöoikeudet ja -valtuudet tietojärjestelmiin ja muihin tallennusalustoihin siten, että tietoja pääsevät tarkastelemaan ja käsittelemään ainoastaan niiden lainmukaisen käsittelyn kannalta tarpeelliset henkilöt. Lisäksi tietokantojen ja järjestelmien käyttötapahtumat rekisteröityvät rekisterinpitäjän IT-järjestelmän lokitietoihin.

Rekisterinpitäjän työntekijät ja muut henkilöt ovat sitoutuneet noudattamaan vaitiolovelvollisuutta ja pitämään salassa henkilötietojen käsittelyn yhteydessä saamansa tiedot.

11 Rekisteröidyn oikeudet

Rekisteröidyllä on seuraavat EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukaiset oikeudet:

1. oikeus saada rekisterinpitäjältä vahvistus siitä, että häntä koskevia henkilötietoja käsitellään tai että niitä ei käsitellä, ja jos näitä henkilötietoja käsitellään, oikeus saada pääsy henkilötietoihin sekä seuraavat tiedot: (i) käsittelyn tarkoitukset; (ii) kyseessä olevat henkilötietoryhmät; (iii) vastaanottajat tai vastaanottajaryhmät, joille henkilötietoja on luovutettu tai on tarkoitus luovuttaa; (iv) mahdollisuuksien mukaan henkilötietojen suunniteltu säilytysaika tai jos se ei ole mahdollista, tämän ajan määrittämiskriteerit; (v) rekisteröidyn oikeus pyytää rekisterinpitäjältä häntä itseään koskevien henkilötietojen oikaisemista tai poistamista taikka henkilötietojen käsittelyn rajoittamista tai vastustaa tällaista käsittelyä; (vi) oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle; (vii) jos henkilötietoja ei kerätä rekisteröidyltä, kaikki tietojen alkuperästä käytettävissä olevat tiedot (GDPR 15 art.). Nämä kuvatut perustiedot (i)–(vii) annetaan rekisteröidylle henkilölle tällä lomakkeella;

2. oikeus peruuttaa suostumus milloin tahansa tämän vaikuttamatta suostumuksen perusteella ennen sen peruuttamista suoritetun käsittelyn lainmukaisuuteen (GDPR 7 art.);

3. oikeus vaatia, että rekisterinpitäjä oikaisee ilman aiheetonta viivytystä rekisteröityä koskevat epätarkat ja virheelliset henkilötiedot sekä oikeus saada puutteelliset henkilötiedot täydennettyä, muun muassa toimittamalla lisäselvitys ottaen huomioon tarkoitukset, joihin tietoja käsiteltiin (GDPR 16 art.);

4. oikeus saada rekisterinpitäjä poistamaan rekisteröityä koskevat henkilötiedot ilman aiheetonta viivytystä, edellyttäen, että (i) henkilötietoja ei enää tarvita niihin tarkoituksiin, joita varten ne kerättiin tai joita varten niitä muutoin käsiteltiin; (ii) rekisteröity peruuttaa suostumuksen, johon käsittely on perustunut, eikä käsittelyyn ole muuta laillista perustetta; (iii) rekisteröity vastustaa käsittelyä henkilökohtaiseen erityiseen tilanteeseensa liittyvällä perusteella eikä käsittelyyn ole olemassa perusteltua syytä tai rekisteröity vastustaa käsittelyä suoramarkkinointitarkoituksia varten; (iv) henkilötietoja on käsitelty lainvastaisesti; tai (v) henkilötiedot on poistettava unionin oikeuteen tai kansallisen lainsäädäntöön perustuvan rekisterinpitäjään sovellettavan lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi (GDPR 17 art.);

5. oikeus siihen, että rekisterinpitäjä rajoittaa käsittelyä, jos (i) rekisteröity kiistää henkilötietojen paikkansapitävyyden, jolloin käsittelyä rajoitetaan ajaksi, jonka kuluessa rekisterinpitäjä voi varmistaa niiden paikkansapitävyyden; (ii) käsittely on lainvastaista ja rekisteröity vastustaa henkilötietojen poistamista ja vaatii sen sijaan niiden käytön rajoittamista; (iii) rekisterinpitäjä ei enää tarvitse kyseisiä henkilötietoja käsittelyn tarkoituksiin, mutta rekisteröity tarvitsee niitä oikeudellisen vaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi; tai (iv) rekisteröity on vastustanut henkilötietojen käsittelyä henkilökohtaiseen erityiseen tilanteeseensa liittyvällä perusteella odotettaessa sen todentamista, syrjäyttävätkö rekisterinpitäjän oikeutetut perusteet rekisteröidyn perusteet (GDPR 18 art.);

6. oikeus saada itseään koskevat henkilötiedot, jotka rekisteröity on toimittanut rekisterinpitäjälle, jäsennellyssä, yleisesti käytetyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa, ja oikeus siirtää kyseiset tiedot toiselle rekisterinpitäjälle sen rekisterinpitäjän estämättä, jolle henkilötiedot on toimitettu, jos käsittely perustuu asetuksen tarkoittamaan suostumukseen ja käsittely suoritetaan automaattisesti (GDPR 20 art.);

7. oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle jos rekisteröity katsoo, että häntä koskevien henkilötietojen käsittelyssä rikotaan EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (GDPR 77 art.).

Rekisteröidyn oikeuksien toteuttamista koskevat pyynnöt osoitetaan kohdassa 1 mainitulle rekisterinpitäjän yhteyshenkilölle.