Toimitusehdot

Verkkokaupan toimitusehdot 

  • Yleistä verkkokaupasta Voimassa 12.4.2017 alkaen

Verkkokaupan ihanaiset.fi tuotteita myy Wimikam Ihanaiset Oy, y-tunnus 2504759-3.

Myymme tuotteita ympäri maailmaa 18-vuotta täyttäneille yksityishenkilöille sekä yrityksille  Mikäli haluamasi maa ei ole vaihtoehdoissamme, voit pyytää sen lisäämistä asiakaspalvelustamme. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin. Pidätämme oikeuden myydä asiakkaalle, jolla on toistuvia palautuksia.

 

Ihanaiset.fi huomioi toiminnassaan kierrätyksen ja haluaa valinnoillaan varmistaa mahdollisimman pienen ekologisen jalanjäljen.
Pakettien pakkausmateriaaleiksi pyrimme valikoimaan kierrätettyjä materiaaleja.
 

 

  • Tilaaminen

Tuotteet tilataan ostoskorin kautta. Täytä kaikki tietosi huolellisesti. Huomaa täyttää kaikki kohdat ja muista hyväksyä toimitusehdot niin pääset eteenpäin. Tietojen syöttämisen jälkeen järjestemä ohjaa sinut maksamaan tilaustasi. Voit tehdä sen vain verkkopankkitunnuksilla. Tieto paketin saapumisesta tulee asiakkaalle tekstiviestinä ja kun tilauksesi on toimitettu, Ihanaiset asiakaspalvelu lähettää sinulle uuden vahvistuksen missä on myös pakettikoodi. Tämä tulee sinulle sähköpostilla. Asiakkaalla on vastuu että tilauksella olevat tiedot ovat oikein ja näin tilaus pystytään toimittamaan onnistuneesti. Kirjeenä tilatut tuotteet toimitetaan suoraan asiakkaan postilaatikkoon. Kirjeenä tilattuja toimituksia ei voi seurata.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Kun rekisteröidyt asiakkaaksemme, tulet saamaan jatkossa kanta-asiakkaan tarjouksia ja saat niistä suoraan tiedon halutessasi sähköpostiisi. Rekisteröityneet asiakkaat voivat myös seurata tilauksiaan omat tiedot-osiossa ja selailla myös vanhoja tilauksiaan.

Mikäli sinulla ei ole verkkopankkitunnuksia, voit tehdä tilauksen meille myös sähköpostilla. Lähetä meille seuraavat tiedot: nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite sekä tilattavien tuotteiden koodit. Teemme tilauksen sinulle manuaalisesti ja lähetämme sähköpostiisi laskun. Tilauksesi toimitetaan kun suoritus on maksettu tilillemme. Emme lähetä tilauksia postiennakolla.

Kampanjakoodit: Satunnaisina aikoina verkkokaupassamme saattaa olla voimassa kampanjakoodeja, joilla voit saada alennuksen tai muun edun tilaukseesi. Mikäli olet saanut kampanjakoodin, syötä se ostoskorissa kampanjakoodi kenttään ja aktivoi. Näin saat edun. Kampanjakoodeja ei voi hyödyntää tilaukseesi jälkikäteen. Huomio että kampanjakoodeja voi olla useampi kuin yksi voimassa mutta voit saada vain yhden edun tilaukseesi kerrallaan. Lahjakortilla ostettaessa ota yhteyttä asiakaspalveluun saadaksesi kampanjakoodiedun. Kampanjakoodeista usein tiedotetaan Facebook-sivuillamme.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

 

  • Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, Ålandsbanken, Nordea, S-Pankki sekä luottokortit. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n (y-tunnus 2122839-7) sivuston kautta. Mikäli haluat maksuaikaa ostoksillesi niin voit käyttää Everyday, Collector tai Joustoraha maksuvaihtoehtoa. Huom! Everyday on täysin kuluton ja koroton jos maksat laskusi eräpäivään mennessä (km. 45vrk maksuaikaa). Everyday tarjoaa myös korollista osamaksuvaihtoehtoa. Collectorin ensimmäiseen laskuun laskutuslisä 2,95€. Huom! Mikäli maksuvaihtoehdoista ei löydy sinulle sopivaa, otathan yhteyttä asiakaspalvelu@ihanaiset.fi. Voimme tehdä tilauksen sinulle myös perinteisellä tilisiirtomaksulla. Ulkomaille toimitettavat tilaukset tulee maksaa käyttäen kansainvälisiä luottokortteja.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Wimikam Ihanaiset Oy yritys 
toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja
lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj.

Paytrail Oyj toimii Visa, Visa Electron tai
MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa
syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla
ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on
myös maksun saaja.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Suomen Verkkomaksut Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

  • Toimitusaika

Tilauksesi lähtee varastoltamme viimeistään 1-2 arkipäivän sisällä. Sesonkiaikoina kuten esimerkiksi Joulun aikaan toimituksissa saattaa olla ruuhkaa mutta ilmoitamme pitkittyneestä toimitusajasta aina Uutiset-sivuillamme. Mikäli tuotteellasi on kiire, pyytäisimme ilmoittamaan siitä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@ihanaiset.fi. Mikäli tuote jostain syystä loppuu varastostamme, ilmoitamme siitä asiakkaalle välittömästi. Pyrimme kuitenkin aina tilamaan uudet tuotteet toimitusajan puitteissa. Kuitenkin joissain tuotteissa on pidempi toimitusaika, jolloin asiakkaalla on oikeus tällaisissa tapauksissa vaihtaa tuote toiseen tuotteeseen tai saada maksamansa raha takaisin ellei asiakas sitten halua odottaa tuotetta.

  • Toimitustapa ja toimituskulut  (Suomen alueella)

Kirjetoimitus (vain 1-3 tuotteelle)* 2,50
Lähelle paketti / Matkahuolto 6,90
Postipaketti Postiin tai pakettiautomaattiin 7,90
Lahjakortti-toimitus sähköpostilla 0,00
Tilaus arvo yli 150€ 0,00
   

* Kirjetoimituksen voit valita vain jos tuotteen kohdalla lukee "Voidaan toimittaa kirjetoimituksena". Mikäli valitset muita tuotteita, on tilauksesi toimitettava pakettina. Kirjeen maksimimitat ovat 3 x 25 x 35cm. Mikäli yksikin mitta ylittyy, tulee tilaus toimittaa pakettina. Mikäli olet valinnut kirjetoimituksen ja tilauksesi vaatii pakettitoimituksen, perimme erotuksen sähköpostilla ennen toimitusta. Erotuksen perimisestä aiheutuneesta työstä perimme lisäkulun 3,90€. Mikäli tilaus on ilman toimituskuluja, pidätämme oikeuden toimittaa tilaus edullisimman toimitustavan mukaisesti.

Nouto varastolta 0€. Voit noutaa tilauksesi varastolta arkisin klo 10-15 välisenä aikana. Kun teet tilauksen ja valitset noudon, varasto lähettää sinulle tekstiviestin kun tilauksesi on noudettavissa, yleensä 1-2 päivän sisällä.
 

  • Toimitustapa ja toimituskulut (Muut maat kuin Suomi)

    • EU-maat 9,90€ (4-7 päivää)
    • Muu maailma 29,90€ (5-14 päivää)

    Toimituskulut sisältävät toimitus- ja pakkauskulut. Jos asiakas on valinnut pakettitoimituksen ja tilaus voidaan toimittaa kirjeenä, toimitamme kirjeenä. Asiakas voi tahtoessaan periä erotusta asiakaspalvelustamme. Pakettia voi seurata lähetystunnuksella. Toimitustavan pystyt valitsemaan ostoskorissa. Mikäli olet valinnut kirjeen mutta tuotteesi on toimitettava koon tai painon vuoksi pakettina, perimme toimituskulujen erotuksen sähköpostilla ennen tuotteen toimitusta. Pakkausmateriaalia pyrimme kierrättämään mahdollisuuksien mukaan; näin säästämme osaltamme luontoa helpolla tavalla. Paketit toimitetaan Itellan toimipisteisiin tai Smartpostin pakettiautomaatteihin tai Matkahuollon toimipisteisiin. Kirjelähetykset tulevat suoraan ilmoittamaasi toimitusosoitteeseen. Toimituspaikan pystyt valitsemaan ostoskorissa.

Lähetystä voit seurata seurantakoodilla jos olet valinnut joko Posti/Smartpostin tai Matkahuollon pakettitoimituksen. Lähetämme sinulle sähköpostitse lähetystunnuksen kun paketti on lähtövalmiina. Seuraa paketin toimituksia:

Lahjatilaukset: Voimme toimittaa tilauksesi lahjaksi toiseen osoitteeseen. Tilauksen yhteyteen ostoskorissa voit kirjoittaa lahjansaajan yhteystiedot. Tämä on ilmaista ja lähetämme lahjatilaukset ilman tilauksen hintatietoja. Mikäli haluat lähettää kauttamme tervehdyksen lahjansaajalle ja/tai paketoinnin, pyydä se meiltä asiakaspalvelun kautta ennen tilaamista ja odota siihen vastausta. 

  • Vaihto- ja palautusehdot

Kuluttaja-asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Ihanaiset.fi verkkokaupalla on ilmainen palautus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Wimikam Ihanaiset Oy:lla on asiakaspalautussopimus Postin ja Matkahuollon kanssa; voit palauttaa paketin ilman postikuluja. Postissa täytät siis ASIAKASPALAUTUS-kortin ja me maksamme palautuskulut.  Matkahuollon palautuksissa tarvitset palautusnumeron: 9517319. Mikäli tilaukseesi liittyy kaupanpäällistuotteita, on ne palautettava myös siitä osin kun ne on tulleet palautettavan tuotteen mukana tai tilauksen kokonaissumman edellytyksenä veloituksetta.

Muista säästää kuitti kun jätät palautuksen Postiin tai Matkahuoltoon, niin pitkäksi aikaa kunnes palautuksesi on käsitelty loppuun.

Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Emme lunasta postiennakkopalautuksia. 

Hyväksymme palautukset kun ne ovat edelleen myyntikelpoisia:

• Kaikki tuotelaput tallella
• Pakkaukset ehjinä
• Tuote ehjänä ja kaikki osat mukana
• Huomioithan että esim. eläimen karvat vaatteessa saattavat estää tuotteen edelleen myynnin.

Kun palautat: Liitä palautuksen yhteyteen tilausnumerosi (löytyy lähetteestä) ja tilinumerosi rahapalautusta varten. Jos olet maksanut laskulla, vähennämme suoraan laskulta.

Noutamaton paketti: Noutamaton paketti ei ole palautus. Mikäli asiakas ei nouda pakettiaan ja se palautuu meille, vähennämme palautuskuluina normaalin toimituskulun. Oikeiden tietojen antaminen on asiakaan vastuulla tilausta tehtäessä. Mikäli tiedoissa on ollut virheitä tai puutteita ja toimitusta ei ole voitu toimittaa tämän vuoksi, uudelleen toimituksesta perimme normaalin toimituskulun.

Huom! Ilmainen palautusoikeus koskee vain Suomen alueelle tehtyihin tilauksiin ja vain 1 palautus / tilaus. Ulkomailta palauttaessa, asiakas maksaa itse palautuksesta aiheutuneet kustannukset mitkä vaihtelevat maittain. Palautusoikeus ei koske yrityksiä.

Rahapalautukset hoidamme 1-2 viikon kuluessa siitä kun palautus on meille saapunut ja käsitelty. Laskulla maksaessa älä koskaan maksa laskua vaan me ilmoitamme laskuttajalle jos laskua muutetaan tai se on tarpeeton. Mikäli asiakas tästä huolimatta maksaa laskun, saattaa laskuttaja periä niistä laskutuslisän tms. kulun laskutuksesta ja kauppamme ei tätä hyvitä. Hyvitämme korkeintaan tilauksen kokonaissumman.

Huomoithan että emme palauta jo maksettuja toimituskuluja. Mikäli olet tilannut yli toimitusvapaan rajan ja palautuksen yhteydessä tilauksen arvo jää alle, lisäämme tilauksellesi normaalin toimituskulun ja vähennämme sen rahapalautuksesta. Esimerkki. Ilmainen toimitus yli 100e tilauksessa. Asiakas tekee tilauksen, jossa tilauksen arvo on 100e ja saa ilmaisen toimituksen. Asiakas palauttaa tuotteen minkä arvo on 20e ja tilauksen summa jää siis alle toimitusvapaan rajan eli arvo on 80e. Jos normaali toimituskulu on 6,90e. Lisäämme tuon tilauksen hintaan ja silloin se vähennetään palautettavasta rahasta. Palautus on näin 20e-6,90e=13,10e.

  • Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen asiakaspalvelu@ihanaiset.fi. Paketin mukana tullut kuitti toimii takuunkuittina tuotteissa, joissa on takuu. Takuuehdot vaihtelevat tuotteittain. Takuuaika on yleisesti 1 vuosi. Tarkasta takuu tuotekohtaisesti asiakaspalvelu@ihanaiset.fi

Käyttötavaroissa reklamaatio-oikeus on 12 kuukautta. Reklamaatio-oikeus koskee selkeitä valmistusvirheitä. Käytöstä johtuvaa kulumista tai rikkoutumista ei korvata. Viallisissa tuotteissa korvauksemme on maksimissaan tuotteen hinta. Muita sivullisia kustannuksia kuten toimituskuluja ei korvata. Mikäli tuoteessa todetaan käytöstä johtuva virhe tai tahallinen rikkominen, emme korvaa tuotetta ja mahdolliset palautuskustannukset peritään asiakkaalta.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut Postissa tai Matkahuollossa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio myös niihin tahoihin.

  • Muuta

Tuotteiden hinnat sisältävät alv 24% EU:n alueella. Tuotteet joiden perässä on alv 0%, käytämme marginaaliverotusta. Verotus menee käytettyjen tavaroiden kaupassa niin että arvonlisäverottoman ostohinnan ja myyntihinnan erotuksesta maksetaan alv 24%. Tuotteiden ostohinta vaihtelee, joten mikäli asiakas haluaa kuitin missä on laskettu alv niin saat sen aina pyydettäessä asiakaspalvelustamme. Järjestelmä ei pysty tätä toistaiseksi laskemaan.

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Wimikam – Ihanaiset Oy käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.
Wimikam – Ihanaiset Oy sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.

Henkilötietolain (523/99) 10 §:n mukainen Rekisteriseloste

1. Rekisterinpitäjä

Nimi: Wimikam Ihanaiset Oy
Yhteystiedot: asiakaspalvelu@ihanaiset.fi

2. Rekisteriasioita hoitava henkilö

Wimikam Ihanaiset Oy / Ihanaiset.fi henkilökunta / asiakaspalvelu@ihanaiset.fi

3. Rekisterin nimi

Ihanaiset.fi - verkkokauppa

4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Rekisteriä käytetään asiakassuhteen hoitoon, asiakasyhteydenpitoon ja markkinointiin. Rekisterin tietoja käytetään Ihanaiset.fi:n omaan suoramarkkinointiin, jollei asiakas ole suoramarkkinointia kieltänyt. Ihanaiset.fi käyttää näitä ja muita asiakassuhteen aikana syntyneitä tietoja tuote- ja palvelutarjonnan suunnitteluun sekä tarjonnan kohdistamiseksi.

5. Rekisterin tietosisältö

1. Asiakkaan yhteystiedot ja tilaamisen mahdollistavat tiedot: sukunimi, etunimet, katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, matkapuhelinnumero ja sähköpostiosoite. Mahdollinen kielto lähettää asiakkaalle suoramarkkinointia. Mahdolliset sähköisen suoramarkkinoinnin luvat. Ihanaiset.fi verkkokauppaan rekisteröityneen asiakkaan tunnistamistieto (käyttäjätunnus).

2. Tiedot asiakkaiden tilauksista, toimituksista ja palautuksista.

6. Säännönmukaiset tietolähteet

Rekisterin yhteys- ja asiakkuustiedot saadaan asiakassuhteen syntyessä ja sen aikana asiakkaan rekisterinpitäjälle tekemistä ilmoituksista. Asiakassuhde syntyy, kun asiakas luo verkkotunnukset verkkokauppaan tai tilaa tuotteita.
Suoramarkkinointikielto tallennetaan asiakkaan erillisen ilmoituksen perusteella. Sähköiseen suoramarkkinointiin (sähköposti) pyydetään asiakkaalta erikseen suostumus henkilötietolain mukaisesti.

7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset

Asiakasrekisteristä ei luovuteta tietoja.

8. Rekisterin suojauksen periaatteet

Manuaalinen aineisto säilytetään lukitussa tilassa ja sinne on pääsy vain asiaankuuluvilla henkilöillä. Asiakasrekisteriin pääsevät Wimikam Ihanaiset Oy:n henkilökunta, joilla on ylläpitäjän käyttäjätunnukset palveluun www.ihanaiset.fi. Pääsy ylläpitoon on suojattu tunnuksen ja salasanan avulla. Tietoja kerrotaan tai luovutetaan ulkopuolisille vain lakiin perustuvan ilmoitusvelvollisuuden johdosta, kuten asiakkaan omasta pyynnöstä tai viranomaisen lakiin perustuvasta pyynnöstä.

9. Erimielisyydet asiakkaan ja verkkokaupan välillä

Jos verkkokaupan ja kuluttajan välistä erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).